مجله مد و زیبایی بنفش بیوتی

هر آنچه در مورد مد و زیبایی نیاز دارید اینجا هست

مجله مد و زیبایی بنفش بیوتی

هر آنچه در مورد مد و زیبایی نیاز دارید اینجا هست

۲۷
آذر ۰۰

برنامه‌ریزی برای تنظیم ساعت خواب

قدم اول این است که تصمیم بگیرید که چه ساعتی میخواهید از خواب بیدار شوید.

اگر کارمند یا محصل باشید مجبورید صبح زود برای رفتن به محل کار یا مدرسه بیدار شوید و احتمالا یکی دو ساعت از خواب صبح‌تان می‌زنید. پس باید یک برنامه‌ی منظم برای تنظیم ساعت خواب داشته باشید تا این مشکل را حل کنید.

موقع تصمیم‌گیری همه‌ی نکته‌ها را در نظر بگیرید.

برای مثال برای بلند شدن از رخت‌خواب، لباس پوشیدن و بیرون رفتن چه قدر زمان لازم دارید؟

2-زمان خوابتان را حساب کنید

اغلب مردم به ۶ تا ۸ ساعت خواب شبانه احتیاج دارند، اما خب مقدار کافی خواب برای هر کس متفاوت است. حساب کنید ببینید چه ساعتی باید بخوابید تا بتوانید صبح‌ها سرِ ساعتی که می‌خواهید بیدار شوید و در تنظیم ساعت خواب خود موفق باشید.

هر فرد به طور متوسط باید 6 ساعت بخوابد و اگر میخواهید 5 صبح بیدار شوید باید 11 شب بخوابید. 

پزشک ها میگویند هرشب باید حداقل 7 ساعت بخوابید. 

3-از مصرف کافئین  پرهیز کنید

از مواد تحریک‌کننده مانند الکل، کافئین، چای ، شکلات و برخی از داروهای ضد درد که با خواب تداخل می‌کنند، دوری کنید. الکل و کافئین خود می‌توانند خواب شما را ۴ تا ۶ ساعت دچار اختلال کنند.

4-نزدیک به زمان خواب تلویزیون را خاموش کنید 

 یکی از راه‌هایی که می‌توان صبح زود بیدار شد، این است که به مقدار کافی شب‌ها بخوابید و قبل از خواب آرامش داشته باشید. اگر قبل از خواب، تلویزیون ببینید یا با کامپیوتر کار کنید، به‌سختی خواهید خوابید. حداقل یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب، از این وسایل استفاده نکنید.

5- در طول روز ورزش کنید 

 نرمش‌های ملایم مانند پیاده روی می‌تواند به شما کمک کند که شب‌ها خواب بهتری داشته باشید. انجام روزانه ۳۰ دقیقه ورزش ملایم، و یا حتی سه بار در هفته می‌تواند چرخه خواب و بیداری شما را تنظیم کند. از ورزش‌های خیلی شدید هنگام عصر پرهیز کنید که خود باعث دیر به خواب رفتن شما می‌شود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۹/۲۷
بنفش بیوتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی