مجله مد و زیبایی بنفش بیوتی

هر آنچه در مورد مد و زیبایی نیاز دارید اینجا هست

مجله مد و زیبایی بنفش بیوتی

هر آنچه در مورد مد و زیبایی نیاز دارید اینجا هست

۰۴
دی ۰۰

ورزش یوگا:

یوگا از جمله ورزش هایی است که هر گاه از آن صحبتی به میان آید، اولین مسئله ای که ذهن به سمت آن حرکت می کند احساس آرامشی است که یوگا به افراد می دهد در واقع این موضوع در ذهن افراد ثبت شده که این ورزش راهی برای رسیدن به آرامش است.

 

یوگا چیست؟

یوگا تمرین حرکتی ذهنی بدن می باشد. حرکات این ورزش هر دو عامل جنبش و کنترل تنفس و تمرکز را در بر دارد. باید بدانید که یوگا از ریشه کلمه سانسکریت YUJ گرفته شده که معنی آن اتحاد می باشد. در واقع یک بین تن و روان و حتی نیروهای مثبت و منفی وجودی انسان اتحادی غیرقابل باور به وجود می آورد. مدرسه یوگا ایجنگر یوژ را به عنوان « پیوستن یا ادغام تمام جنبه هـای فردی – بـدن بـا ذهـن و ذهـن بـا روح » برای رسیدن به یک زندگی شـاد، متعادل و مفید تعریف می کند.هدف نهـایی یـوگـا، رسیدن به کالیالی (رهـایی یا آزادی نهـایی) اســت.

فواید ورزش یوگا:

1. کاهش استرس و اضطراب

2. کاهش نشانه های افسردگی

3. تعادل و انعطاف پذیری بهتر

4. بهبود وضعیت خواب

5. افزایش ایمنی به علت تحریک سیستم لنفاوی

6. از بین بردن سموم و فلزات سنگین

7. افزایش قدرت و استقامت

8. بهبود جریان خون

9. عملکرد بهتر گوارشی، از جمله کاهش علائم IBS

10. کاهش علائم مربوط به بارداری و افسردگی پس از زایمان

11. درد مزمن ، از جمله مواردی که به علت مشکلات عضلانی مانند کمردرد یا سردرد مکرر ایجاد می شود .

12. بهبود وضعیت بدنی و کاهش علائم اختلال شخصیتی

8مرحله یوگا را بشناسید:

1. یاما Yama شامل تعلیمات و آئین رفتار اجتماعی است.
2. نیاما Niyama تعلیمات فردی و نظم در این مرحله تکرار می‌شود.
3. آسانا Asana شامل یک سری تعلیمات جسمانی، نرمش‌ها و حرکاتی است که با استمرار در انجام آن عضلات، مفاصل، پوست، غدد مترشحه داخلی به تحرک درآمده، باعث انعطاف اندام‌ها، زیبایی، قدرت و نهایتا سلامتی پایدار می‌شود.
4. پرانایاماPranayama علم کنترل تنفس برای انتظامات ذهنی، این کنترل روی تمام عملیات تنفسی از قبیل دم، بازدم و حبس تنفس انجام می‌گیرد، دانستن اینکه چگونه باید تنفس کرد نقش به سزایی در سلامت جسمانی و روانی فرد دارد.
5. پراتیاهارا  Pratyaharaمرحله کنترل ذهن از خواهش‌های نفسانی، زمانی‌که شخص قادر به کنترل ذهن از خواهش‌های ارضاءنشدنی شد و ذهن از حرص، ولع و کشمکش‌ها پاک گردید؛ آن وقت است که ذهن می‌تواند سکوی پرشی برای تمرکز عمیق و تعالی روحانی گردد.
6. دهاراناDharana  یعنی تمرکز فکر یا جمع کردن کامل توجه روی کاری خاص، وقتی ذهن از تنش ها و اضطراب‌های آزاد و رها می‌شود، استعدادهای انسان فرصت تکامل و تعالی پیدا می‌کنند، هرچه فرد تمرکز بیشتری داشته باشد، قدرت خلاقیت او بیشتر می‌شود.
7. دیاناDhyana  یعنی خلاء ذهنی یا مدیتیشن یا مراقبه یا تعمق عمیق.
8. سامادهی Samadhi مرحله وصل، پیوستن، هماهنگی و هم‌سویی، درک عمیق قوانین مسلط حیات و طبیعت و یکی شدن با طبیعت ذاتی خود و ذات خداوندی.

 

*لازم به ذکر است که مراحل 1و2و7و8 جزو دستورات اخلاقی و تمرینات خودسازی است، مراحل 3و7 تمرینات جامع بدنی و تنفسی و فکری است که همیشه مورد توجه بوده و امروزه در اکثر مراکز یوگای جهان از تکنیک‌های یوگا برای سالم‌سازی تن و روان استفاده می‌شود.

 

 

هاتایوگا به تمرینات بدنی و تنفسی یوگا گفته می شود و شامل تمرینات:

 1.  بدنی

 2. تنفسی

 3. رهاسازی می‌باشد.

 

راجا یوگا به تمرینات ذهنی وتمرکزی یوگا گفته می شود و شامل:

1. تمرینات کنترل احساسات

2. تمرینات کنترل افکار (تمرکزفکر)

3. تمرینات تفکر عمیق یا مراقبه (Meditation) می باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۰/۰۴
بنفش بیوتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی